Главная Без рубрики Юрій Лабунський назвав головні тенденції в IT-галузі

Юрій Лабунський назвав головні тенденції в IT-галузі

Автор Admin
Юрій Лабунський назвав головні тенденції в IT-галузі

Сьогодні навряд чи хтось буде спростовувати той факт, що інформаційні технології досить міцно увійшли в життя суспільства, сім’ї та кожного з нас. І якщо всього кілька років тому зручності від їх використання були лише передумовами для подальшого активного впровадження в сфері освіти і роботи, то останній рік показав гостру потребу в цьому. Через об’єктивні причини весь світ був змушений піти у формат дистанційної роботи та навчання. Це своєю чергою дозволило виявити необхідний попит і спрогнозувати приблизні тенденції подальшого цифрового розвитку в усіх областях.

Сьогодні IT-галузь є дуже затребуваною як з боку майбутньої професійної реалізації, так і для ведення бізнесу, отримання освіти. Це й не дивно, адже можливості, які відкриваються, здатні істотно спростити і прискорити багато процесів.

Які нові можливості з’являться у кожного з нас? Як оцифрується світ найближчим часом? Намагатися самостійно зробити якісь прогнози, це свідомо програшний варіант, тому що зміни наздоженуть нас швидше, ніж ми зможемо додуматися до них. Для цього існують експерти, проводяться аналітичні конференції і складаються конкретні плани розвитку та впровадження нових IT-розробок і досягнень. Одним з таких експертів можна назвати президента компанії «Інформаційні технології», аналітика в області телекомунікацій Юрія Лабунського. Грунтуючись на своєму багаторічному досвіді і бувши безпосереднім учасником процесу розвитку IT в Україні, він сформулював список основних трендів в даній області. Вони найімовірніше можуть зовсім скоро стати нашими реаліями і, можливо, навіть кардинально змінять звичний плин життя.

  1. «Інтернет поведінки» — Internet of Behaviors (IoB)

Зараз аналітики дотримуються думки, що ми вступаємо в еру «інтернету поведінки». По суті, ми вже однією ногою там, так як сьогодні такі пристрої, як фітнес-браслети або розумні годинники, нікого не дивують. А це свого роду датчики з кріпленням, які відстежують розташування його власника. Еволюція подібних пристроїв для збору більш докладної інформації в бік імплантів або чіпів — це наступний закономірний крок. За їх допомогою будуть вивчатися поведінкові звички людини, що дозволить прогнозувати її подальші кроки, скажімо, при купівлі чогось, і відповідно впливати на цей факт на користь конкретного об’єкта-представника послуги. Це вигідно для торговельних майданчиків, бо дозволить підняти продажі і товарообіг. Адже лишень досить персоналізувати користувачеві контент відповідно до його стилю життя і інтересів. Уже зараз ми можемо спостерігати це на прикладі наданої інформації в фейсбуці або гуглі. Адже у кожного з нас інформаційна стрічка індивідуальна, помічали? Можна спрогнозувати, що до кінця 2025 року понад половини населення світу буде брати участь як мінімум в одній програмі IoB, комерційної або державної. Але це може викликати етичні та соціальні конфлікти.

Більш того, це може створювати навколо конкретної людини її унікальний світ думок, вражень, речей, рекомендацій поведінки і кожна людина опиниться добровільно в своєму унікальному світі, що зробить дуже важким процес взаєморозуміння між людьми, якого і без того складно досягти.

 

  1. Активне впровадження криптовалют

Цей термін все активніше витає в повітрі, але в повсякденному житті ми з ним поки не стикалися. За останній рік загальний світовий обіг криптовалют досяг $ 155 млрд. Щойно банки почнуть застосовувати нові фінансові технології, ринок відповідно виросте ще більше. Вже сьогодні можна говорити, що банківська галузь збільшує вартість бізнесу завдяки впровадженню криптовалюти на базі блокчейну. Якщо врахувати, що найближчим часом на один рівень з паперовими вийдуть криптогроші, то вже зараз необхідно активно починати процес реформації платіжних систем, міняти принципи оподаткування і встановлення цін на товари і послуги. І це стосується не тільки банківської сфери, але всіх підприємств.

 

  1. Інформаційна революція

У найближчі роки слід бути готовим до того, що помилкова інформація перевершить за кількістю реальну. Штучний інтелект (ШІ) дозволить виробляти фейки такої високої якості, що їх буде майже неможливо розпізнати і блокувати за допомогою іншого алгоритму. Це сприятиме формуванню «реальності поза законом», втіленням якої стануть штучно згенеровані нейромережами зображення, відеоролики, документи і навіть звуки. Вони ж можуть дискредитувати свої реальні прототипи і негативно впливати на репутацію, при чому, з величезною швидкістю. Таким чином, для того, щоб оперативно виявляти фейки про себе, компаніям доведеться використовувати більш досконалі інструменти реагування. А це сприятиме вдосконаленню інструментів створення неправдивої інформації. І хто в результаті переможе зараз важко сказати, адже і тут процес підпорядковується принципу «дія — протидія» або «отрута — антидот».

  1. Демократизація IT

В силу технологічного прогресу отримати необхідні знання щодо технічних або бізнес-інструментів можливо буде без масштабного або дорогого навчання. Наприклад, буде можливо виконувати процес генерування даних, не володіючи знаннями і навичками професійного аналітика, а використовуючи інструменти розробки з ШІ. Це дозволить автоматично генерувати коди і проводити тестування. Відповідно можна припустити, що найбільш активно розвиватимуться сфери розробки додатків, проєктування, бази знань, їх обробка та аналітика даних. У чому може бути небезпека процесу демократизації? — У тому, як каже Юрій Лабунський, що може виникнути «тіньовий» штучний інтелект. Це означає, що хтось без спеціальної підготовки може залучити прості у використанні інструменти для створення власних рішень з елементами штучного інтелекту. А ось з якою метою, це навіть може бути питанням глобальної безпеки…

 

  1. Гіперавтоматизація ринку праці

Гіперавтоматизація — це організаційний підхід в управлінні, який використовується для швидкої автоматизації якомога більшої кількості процесів і послуг.

Уже зараз ми спостерігаємо те, що роботодавці віддають перевагу «універсальним солдатам», тобто тим, хто володіє відразу декількома навичками і здатний виконувати одночасно не одне професійне завдання. Значна кількість ще донедавна «ручної» роботи вже зараз автоматизована і доручена алгоритмам і машинам. В недалекому майбутньому велика частина діяльності буде пов’язана не з технологіями, а з бізнесом. Тут слід згадати про важливість хмарного середовища, яке повинне включати в себе найнеобхідніші офісні базові інструменти та мати високий рівень безпеки для можливості організації спільної роботи в рамках однієї програми. Це в свою чергу дозволить прискорити бізнес-процеси і скоротити статтю на утримання штату. Вже сьогодні багато роботодавців прийшли до висновку, що віддалена робота є більш вигідною і ефективною. В Україні навіть був прийнятий закон №4051 про віддалену роботу, що дозволило скоригувати робочі процеси під час першої та другої хвиль пандемії. Але для багатьох такий графік розглядається на умовах постійної діяльності незалежно від ситуації з вірусом.

  1. Активний розвиток чатботів

Додатки поступово будуть витіснятися чатботами, сервісами візуального і голосового пошуку товарів. Це пов’язано з IoB, так як компанії безпосередньо будуть зацікавлені в нових інструментах залучення покупців.

Використання технологій Інтернету поведінки за допомогою генерування чатботів дозволить краще розуміти бажання споживачів і їх наміри. Це відповідно призведе до збільшення залученості нових покупців, що дозволить збільшити майданчикам виторг і свою частку на ринку. За даними аналітиків, в 2021 році один тільки попит на голосових помічників створить ринок розміром $ 3,5 млрд.

  1. Процес «самопідриву» найбільших IТ-компаній

Вже в 2020 році почався процес «самопідриву» таких великих IТ-компаній, як американські корпорації Facebook, Apple, Amazon і Google, так і китайські Alibaba, Baidu і Tencent. Деякі з них добровільно почали міняти формат своєї діяльності внаслідок збільшення їх впливу. Останнє призводить поступово до того, що все складніше створювати нові ефективні сценарії і алгоритми отримання прибутку, які не були б повторенням конкурентів. Адже це означатиме втрату інтересу з боку користувачів, а відповідно стане неліквідним для рекламодавців. І саме для того, щоб не відставати в конкурентній гонитві доведеться кардинально змінювати стандартні і звичні на сьогоднішні сценарії, що спричинить величезні ризики. Але, як то кажуть, хто не ризикує…

  1. Зміна вектора кібербезпеки

Слід сказати, що використання нових технологій звичайно ж буде змінювати ландшафт IT як в позитивному напрямку, так і в негативному. Впровадження чогось інноваційного завжди передбачає виникнення певних вразливих місць, що може стати «лазівками» для їх використань не в позитивному ключі з метою атак, аж до загрози глобальній безпеці.

Якщо врахувати, що в ужиток активно будуть вводитися технології ШІ, то виникне необхідність прогнозування можливих загроз внаслідок цього і впровадження попереджувальних заходів. Тобто гостро постане необхідність діяти на випередження. Саме з цією метою логічно припустити, що особлива увага приділятиметься захисту систем, що використовують штучний інтелект, застосуванню його для зміцнення оборони і попередження не коректного використання ШІ в атаках. Адже кожна інновація, як погоджується з думками світових аналітиків Юрій Лабунський, може використовуватися не тільки в благих, але і в зловмисних цілях. Тому організаціям необхідно розуміти, як хакери можуть атакувати їх системи безпеки на тренувальному етапі і в режимі прогнозування.

Слід також враховувати, що активний розвиток технологій і їх застосування створить безліч «чорних дірок» — негативних наслідків від нововведень, що потребують перерозподілу бюджету на кібербезпеку. Левова частка його буде спрямована на усунення наслідків від кібератак в той час, як решту коштів необхідно буде направити на розробку попереджувальних і блокувальних заходів.

За словами Юрія Лабунського, основні зміни в світі IT в найближчі роки приведуть до появи нових можливостей не тільки для ведення бізнесу, вирішення бізнес-завдань і підвищення ефективності, але й для зміни самого поняття інформації та сприйняття цифровій реальності, яка поступово буде все більше залучати кожного з нас. І питання диференціювання неправдивої інформації буде дуже важливим, особливо для виховання дітей. Адже від того яка інформація буде закладена в їх голови в дитинстві і в школі безпосередньо залежить майбутнє людства. Вже зараз ваші діти більшу частину свого часу і уваги віддають смартфонам. І вже не батьки, а віртуальний смартфонний контент формує їхню психіку, самооцінку і ставлення до тих чи інших викликів реальності. А вони звикли до викликів віртуальної помилкової. І це видається найбільшою прийдешньою небезпекою не лише для окремої дитини, але й планети в цілому.

Вже явно назріла необхідність створення найрозумнішого штучного інтелекту, який буде відсікати неправдиву інформацію, неадекватну віртуальну реальність, фейкові факти і думки як мінімум в смартфонах дітей і підлітків до 18 років.

0 комментарий
0

You may also like

Оставить комментарий